-10%

KLASSZIKUSOK POPRITMUSBAN
Hányadán állunk Toldi Miklós rezilienciájával? Helikopterszülő-e özvegy Baradlayné? Mi Nyilas Misi szuperképessége? A kötelezők – szerzők és címek egyaránt – már-már szitokszóként hatnak az iskolások körében; még a generáció olvasásra egyébként nyitott tagjai is elutasítják a kötelezők olvasását. Igaz, ami igaz, mai szemmel nézve a történetek helyenként sziruposan érzelgősek, a szereplők nagy része egyszerűen cringe, a szövegek olvasásához sokszor szótár kell, az olvasó türelmét pedig nem egyszer végtelen leírások teszik próbára. A Klasszikusok popritmusban a magyar szerzők által írt iskolai olvasmányokat igyekszik újraértelmezni. A tizenhárom írás – miközben elfogadja a művek világának kereteit, tehát nem Ádám, Misi vagy Ernő jó vagy rossz mivoltáról értekezik – valamiképpen olyan formabontó megállapításra jut, amelyre a mű szerzője saját korában még nem gondolhatott. Ez persze azzal is jár, hogy valószínűleg az olvasó az elején meghökken majd, hogy a szerzők – pszichológusok, pedagógusok, irodalomtudósok, szociális szakemberek, szociológusok, földrajztudósok, természettudósok és nem utolsósorban szépírók – esze végképp elment. Reméljük, a végére sikerül meggyőznünk, hogy mégsem teljesen.A szerzők: Bókay Antal, Eperjesi Gergely, Fenyő D. György, Hegedüs András, Henkrich Mihály, Libor Zoltán, Lőrincz Andrea, Máté Éva, Nagy Ádám, Pirisi Gábor, Szélesi Sándor, Trencsényi László, Vancsó Éva, Veszprémi Attila

Írjon vélemény

Az Ön neve:

Az Ön véleménye:

Megjegyzés: HTML kódok nem engedélyezettek!

Értékelés: Rossz

Írja be az ellenőrző kódot: